هدف اصلی استفاده از سیستم‌های تهویه‌مطبوع، رسیدن به شرایط آسایش(comfort zone) می‌باشد. با رشد صنعت تهویه‌ مطبوع و پیشرفت‌های چشم‌گیر این صنعت در کشورها و از طرفی ناکارامدی سیستم‌های تبرید سنتی نظیر تبرید تبخیری، همچنین اهمیت بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان و صنعت، استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع مدرن در اولویت قرارگرفت.

سیستم‌های تهویه‌مطبوع و پیشرفته، با فراهم نمودن حداکثر آسایش‌حرارتی برای ساکنین و تأمین اهداف اصلی تهویه‌مطبوع در ساختمان‌ها، جایگزین مناسبی برای سیستم‌های سنتی کمبهره می‌باشند. در سیستم‌های سرمایش تبخیری نظیر کولرهای آبی، افزایش میزان رطوبت نسبیهوای خروجی، بالا بودن مصرف آب و هزینه‌های ناشی از پمپاژ آب در مناطقی که آب دارای فشار کمی می‌باشند، هزینه‌های ناشی از کانال‌کشی و اشغال فضای مفید ساختمان، و نیز پائین بودن بازدهی این تجهیزات، بخصوص در ایام گرم سال، شرایط آسایش که هدف نهایی تهویه‌مطبوع می‌باشد را تحت تاثیر قرار داده و این پارامتر اساسی را از حالت طبیعی خارج نموده است. و در اغلب شرایط، قرار گرفتن طولانی مدت در مقابل جریان هوای کولرهای آبی از لحاظ بهداشتی و سلامتی می‌تواند برای بدن مضر باشد.  تاسیسات سرمایشی به تاسیساتی گفته می شود که محیط مورد نظر را سرد می کنند. در اینجا، منظور از تاسیسات سرمایشی، تاسیسات مرکزی سرمایشی است که آب یا سیال سرد شده را در نقطه ای خارج از ساختمان تولید کرده و به قسمت های مختلف آن ساختمان میفرستد. مهم ترین سیستم تهویه سرمایشی برای سالن های ورزشی سیستمی است که بتواند دما ، خشکی هوا و رطوبت سالن را کنترل کند. سیستم سرمایشی باید به گونه ای طراحی شود که رضایت ورزشکاران و تماشاگران را جلب کند و از هدر رفتن انرزی از طریق تبخیر و راه یابی آن به محیط بیرون جلوگیری شود. متخصصان پزشکی ورزشی بر این باورند که فضای سرپوشیده ورزشی نباید زیاد خشک باشد زیرا پوست دچار سوزش شده و تنفس سخت می گردد. در روزهای زمستان مشکل جدی تر می شود زیرا وسایل گرمایشی روشن شده و گرمای تولیدی با هوای سرد ترکیب شده و باعث کاهش ذرات معلق آب  در هوا می شود و ذرات آبی که توسط هوا منتقل می شوند بر سلامت افراد تاثیر گذار هستند. یکی از سیستم های سرمایشی مناسب برای سالن های ورزشی، استفاده از سیستم سانتریفیوژ می باشد. در کولرهای صنعتی سانتریفیوژی از پد سلولزی به عنوان واسط تبخیری استفاده میشود که باعث عملکرد بهترو راندمان بالاتری  در کولر میشود. اساس کار کولرهای صنعتی سلولزی سانتریفیوژی همانند سایر انواع کولرهای تبخیری بر تبخیر آب استوار است. دلیل استفاده از این تغییر فاز جهت انتقال حرارت در سیستم های سرمایشی، آنتالپی تبخیر قابل توجه سیال آب است.

در خلال تغییر فاز آب از مایع به بخار به عنوان سیال خنک کننده سیستم، هوای گرم ورودی به سیستم و در تماس با آب ذخیره شده و در پدهای خنک کننده میزان زیادی حرارت از هوا به آب منتقل می شود. این انتقال حرارت که دارای کمیت قابل ملاحظه ای است سبب افت درجه حرارت هوا می شود. در پایان این پروسه فیزیکی، فن کولر هوای خنک شده را به محیط انتقال می دهد.

 

 

شرکت سرماسان تولید کننده مدرنترین سیستم های سرمایشی

سیستم سرمایشی با طراحی متنوع و زیبا جهت ایجاد فضای سرد و دل نشین در تمامی فضاها نظیر سوله ها ، ویلاها ، کارخانه ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

☎️۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

????www.sarmasaan.com

 


سرماسان صنعتی سیستم ,سرمایشی ,سیستم‌های ,کولرهای ,استفاده ,ورزشی ,کولرهای صنعتی ,انتقال حرارت ,سیستم سانتریفیوژ ,سیستم سرمایشی ,هزینه‌های ناشی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معرفی سیستم های تهویه مطبوع ، برودت صنعتی و .. کشاورزی فروشگاه ارزون بخر شلوار اسلش لی جین 2018 دانشکده پرستاری شهرستان مغان (گرمی) پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان News and Style and Download 104 پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان گاه نوشته ها.. خرید اینترنتی