برگزاری نماز و مراسم مذهبی، از فضای مسجد برای انجام فعالیت های مذهبی و فرهنگی دیگر استفاده می شود. رعایت عدم تداخل این عملكردها با نقش عبادی مسجد و انجام فرایض مذهبی ضروری بوده و پیش بینی فضاهای مورد نیاز این كاربری ها الزامی است.

از مسجد غالباً برای عبادت جمعی و فعالیت‌های دینی گروهی استفاده می‌شود. مسجد کارکردهای اجتماعی، ی، آموزشی و قضایی برای مسلمانان داشته که برخی از این کارکردها تاکنون باقی مانده است.

فضای داخلی مساجد و مراکز مذهبی مانند امامزاده‌ها، حسینیه‌ها و… معمولا دارای سقف‌های نسبتا بلندی هستند که باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود، همچنین به علت وجود پنجره‌های زیاد در این محیط‌ها ثابت نگهداشتن دما در همه قسمت‌ها نیز کار بسیار دشواری می‌باشد.

در این میان یکی از مهمترین عوامل، سیستم سرمایشی و گرمایشی می‌باشد که کار تقریبا پیچیده‌ای است زیرا سیستم تهویه صنعتی علاوه بر مصرف انرژی بهینه می‌بایست کاملا بی‌صدا باشد تا آرامش عبادی فضا حفظ گردد. در برخی از مساجد که بنای آن جنبه تاریخی دارد، علاوه بر تامین سرمایش و گرمایش می بایستی تنظیم رطوبت نیز به خوبی تحت کنترل باشد تا از آسیب رسیدن به بنای تاریخی آن جلوگیری شود. اگر مسجد دارای آشپزخانه بزرگ و مجهز و نیز سالن غذاخوری باشد، باید تهویه این اماکن هم مد نظر قرار گیرد تا از انتشار بو به درون مسجد جلوگیری شود.

برای نصب دستگاه تهویه مطبوع هوا برای مساجد با در نظر گرفتن مدل دستگاه، لازم است نسبت به مکان مناسب برای نصب دستگاه اقدام کنید. تمام سیستم های تهویه مطبوع نیاز به لوله کشی آب گرم و آب سرد دارند. سیستم تهویه مناسب برای مساجد و مدارس استفاده از سیستم سرمایشی سانتریفیوژ، آکسیال و سیستم مه پاش می باشد. در کولرهای صنعتی سانتریفیوژ از پد سلولزی به عنوان واسط تبخیری استفاده میشود که باعث عملکرد بهترو راندمان بالاتری  در کولر میشود.

درخلال تغییر فاز آب از مایع به بخار به عنوان سیال خنک کننده سیستم، هوای گرم ورودی به سیستم و در تماس با آب ذخیره شده و در پدهای خنک کننده میزان زیادی حرارت از هوا به آب منتقل می شود. این انتقال حرارت که دارای کمیت قابل ملاحظه ای است سبب افت درجه حرارت هوا می شود. در پایان این پروسه فیزیکی، فن کولرهوای خنک شده را به محیط انتقال می دهد. سیستم سرمایشی سانتریفیوژ به دلیل قابلیت نصب سیستم کنترلی و ریموت کنترل از راه دور، فولی آلومینیومی بسیار مستحکم با مغزی چدنی، ارتقاء بازده خنک سازی به دلیل جذب بالای آب، مجهز به فن سانتریفیوژ فوروارد با بالانس استاتیک و دینامیک ، حداقل صدا، قابلیت نصب جهت تنظیم وکنترل دور موتور بسیار پرکاربرد است.

فن‌های آکسیال با استفاده از نیروی محوری جریان هوا و یا گاز را ایجاد کرده و ازطریق چرخش محوری با تیغه‌هایی که قطر بیرونی آن به صورت شعاعی گسترده شده است، باعث حرکت هوا می‌شوند. سیال به موازات پروانه‌های فن و یا چرخش محور حرکت می‌کند. غالبا، فن مجهز به یک دریچه استوانه‌ای کوتاه است که مجرای ورودی و خروجی به آن متصل می‌شود. از سیستم مه پاش جهت پراکنده ساختن عطر و گلاب جهت بوی مطبوع در محیط مساجد استفاده می شود. 

 

 

شرکت گرماسان تولید کننده مدرنترین سیستم های گرمایش تابشی

سیستم های گرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

????www.garmasun.com


سرماسان صنعتی سیستم ,استفاده ,مسجد ,مساجد ,تهویه ,سرمایشی ,سیستم سرمایشی ,مناسب برای ,برای مساجد ,سیستم تهویه ,مصرف انرژی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بست بیوگرافی Shahin roshan کلینیک ها-چاره های سلامتی و زیبایی کاربردی خانگی و کلینیکی ربات هوشمند کولاک مووی | مرجع دانلود فیلم و سریال